Nieuwe technologie voor huidverzorging

BLOG

Nieuwe technologie voor huidverzorging

Omdat geen enkele huid is als de andere ... en omdat de behoefte voortdurend verandert door blootstelling aan dagelijkse invloeden en verschillende omstandigheden. Dat de huid altijd een spiegel is van de gezondheid van het individu, zijn cosmetica-experts en de cosmetische industrie altijd bezig om huidverzorgingsproducten zo nauwkeurig en huidindividueel mogelijk te maken.

Het resultaat van deze inspanningen is tot nu toe altijd een compromis: de productie van gezichtscrèmes is afgestemd op huidtypes of leeftijdsgroepen en geslacht. Consumenten kiezen vaak een veilige weg en kopen liever iets voor de gevoelige of gemengde huid.

Er wordt gezegd dat Helena Rubinstein het huidtype heeft uitgevonden, rond begin 1900. Het cosmetische huidtype lijkt een marketing tool te zijn, het mag dus niet verrassend zijn als de subjectief waargenomen huidtypen niet samenvallen met biofysische meetresultaten.

Wat het oog waarneemt kan in realiteit geheel anders zijn. Of we over tien jaar nog over cosmetisch huidtypen praten, geloof ik niet. Dit komt doordat de trend naar individualisering van huidverzorging doorgaat, ook wel huidverzorging op maat genoemd.

Wist je bijvoorbeeld dat er momenteel al 4,3 miljoen combinatie’s gemaakt kunnen worden van verschillende huidtypen en huidbehoeften.

De cosmetisch huidtypen zoals: gecombineerde huid/droge huid,/vette huid/normale huid dekken bijlange na niet de huidbehoeften af van de huidige veeleisende consument.

Omdat de huid voortdurend verandert en wordt blootgesteld aan verschillende omstandigheden, willen klanten de verzorging liefst actief ervaren en perfect laten afstemmen op hun huidige huidconditie.

Het leek nu nog een droom om een crème samen te stellen, ter plekke te fabriceren, 100% afgestemd op het individu bij een schoonheidsinstituut.

Bij andere gebruiksvoorwerpen zijn we inmiddels gewend geraakt aan de mogelijkheid van maatwerk op alle niveaus, een trend voor allerlei producten. Een goed voorbeeld zijn sportschoenen - de Adidas Speed-Factory. Veel modellen van de am4-schoenen worden gemaakt in de Adidas Speedfactory fabriek in Duitsland, voor een nog exclusiever karakter.

Gebaseerd op wensen van, informatie over en technieken van verschillende hardlopers, wordt het perfecte model op maat voor je samengesteld. Zo zijn er nog verschillende voorbeelden aan te halen zoals de auto industrie https://www.vw.com/builder en tegenwoordig kan je zelfs ook je eigen op maat ontbijtgranen samenstellen. http://www.mycerealmix.com/make-your-own-cereal.


Maar hoe zit het met beauty producten en waarom wordt er juist nu ingezet op deze nieuwe technologie?

Nieuwe productietechnologieën, digitale technologiën , digitale communicatie, sociale media, en meer zelfkennis van de gezondheid van consumenten, zijn enkele belangrijke factoren die meespelen in deze nieuwe ontwikkeling. Klanten en consumenten zijn tegenwoordig beter dan ooit geïnformeerd over cosmetische ingrediënten en weten precies wat ze willen verwachten van hun gezichts- en huidverzorging.

In Duitsland zijn er momenteel 2 toonaangevende fabrikanten die vol inzetten in de ontwikkeling van miniatuur factory’s. Kleine cleanrooms die in staat zijn een compleet verzorgingsproduct direct ter plekke te produceren.

De technologie is in nauwe samenwerking met de firma Courage+Khazaka (wereld marktleider in de ontwikkeling van huidanalyse apparatuur) ontwikkeld. In 2014/2015 waren de eerste ideeën ontstaan en in 2018 was de eerste presentatie op de Cosmoprof beurs van Bologna en Hong-Kong. In 2019 werd het concept geperfectioneerd met het integreren van de C+K huidanalyse apparatuur. In 2020 was de introductie van het mini crème station dat ook in schoonheidssalons ingezet kan worden.

In 2 grote toonaangevende filialen van een bekende Duitse parfumerie keten is een pop-up store geweest om de vraag en tevredenheid van consumenten te testen. Iederéén was laaiend enthousiast over zijn eigen unieke crème.

Nu dus ook bij Nikki Beauté!

Hoe gaat het in zijn werk?

Stap 1: Individuele en professionele huidanalyse

De huid wordt gemeten en rechtstreeks verbonden via de computer:

1. Nauwkeurige analyse van huidvocht volgens het erkende corneometerprincipe met behulp van een meetsonde.

2. Fotometrische evaluatie van het huidvetgehalte met een speciaal ontwikkelde meetcassette volgens de sebumetermethode.

3. Afronding van de huiddiagnose door eenvoudige, snelle en nauwkeurige bepaling van de pH-waarde met behulp van een speciale elektrode.


Stap 2: Van de individuele formule tot jouw individuele huidverzorgingscrème

De computer berekent de basiscrème en de intensieve concentraten alszijnde de optimale formulering. Een selectie van minimaal 17 verschillende concentraties van actieve ingrediënten zijn beschikbaar, die precies voor de respectieve huidbehoefte worden toegevoegd.

 De hoogwaardige, actieve actieve ingrediënten zijn meestal ingekapseld en komen dus ook in de diepere huidlagen om hun effect daar vrij te geven. Kruidenstamcellen, hoogwaardige peptiden van de nieuwste generatie, e.B. tripeptiden en hexapeptiden als omkeerbare botox-alternatieven, enzymen voor activering en mix-up, lipofillers voor het opvullen van de rimpels, flavonoïden voor regeneratie, NMF-factoren voor het hydrateren van de huid, enz..


Stap 3 De individuele crème voor dag en nacht

1. Speciaal afgestemd op jouw huid.

2. Exclusief en onmiddellijk gemaakt.

3. Gevuld in een aantrekkelijke en speciale hoogwaardige verpakking voorzien van jouw naam.

4. De individuele crème bevat geen parabenen, conserveringsmiddelen en minerale oliën.


Conclusie

Individuele huid technologie is de toekomst in huidverzorging, de ontwikkelingen en betreding van de markt zijn al volop in beweging.

De cosmetische huidtypen waar vanaf 1900 mee gewerkt wordt lijken zijn langste tijd gehad te hebben. De eerste hindernissen naar een geheel nieuw individueel concept zijn al overwonnen en worden momenteel niet alleen in de USA, Duitsland, China, Dubai en Midden Oosten volop toegepast maar ook in België, in Affligem, bij Nikki Beauté!